Fakturace
Platba za vodné a stočné probíhá měsíčně formou záloh, které se stanoví dle skutečné spotřeby za minulá období a jednou za rok po provedení odečtu ve Vaší nemovitosti bude odběratelům provedeno vyúčtování a proveden zápočet se zaplacenými zálohami, případný doplatek (přeplatek) bude uhrazen (vrácen) dle požadavku odběratele dohodnutého ve Smlouvě či Dodatku k této smlouvě.
U odběratelů, kteří nepodepsali dodatek na zálohy vyúčtování za odběr pitné vody a odvádění odpadních vod probíhá dle harmonogramu odečtů. Ty provádí pracovníci společnosti MěVaK (na vyžádání jsou povinni prokázat se služebním průkazem), popřípadě pomocí směrných čísel spotřeby vody na základě prováděcí vyhlášky č. 120/2011 Sb. a násl. k zákonu o vodovodech a kanalizacích (pokud v objektu není měřidlo).
V případě, že nebudete zastiženi, zanechá Vám náš pracovník odečítací lístek, který můžete vyplněný doručit na adresu naší společnosti (náměstí Denisovo 766, Dvůr Králové n. L.), nahlásit stav vodoměru telefonicky (499 628 656, 737 208 209) nebo e-mailem (vodomery@mevakdknl.cz). Můžete se domluvit i na opakované návštěvě odečítače (kontakt naleznete na odečítacím lístku). Nově máte také možnost nahlásit stav vodoměru online prostřednictvím virtuální kanceláře.
Jedenkrát ročně budou prováděny kontrolní odečty našimi pracovníky. Dle Zákona o VaK č. 274/2001 Sb. §17 odst. 2 je odběratel povinen umožnit provozovateli přístup k vodoměru, chránit vodoměr před poškozením a bez zbytečného odkladu oznámit provozovateli závady v měření. Jakýkoliv zásah do vodoměru bez souhlasu prozovovatele je nepřípustný a provozovatel má právo jednotlivé části vodoměru zajistit proti neoprávněné manipulaci.